KBO-PCOB vernieuwt | update 13 december 2017 online lezen

KBO-PCOB vernieuwt is halverwege energieke tour
We zijn nu precies halverwege de tour van KBO-PCOB vernieuwt; er zijn zes bijeenkomsten geweest en er staan er nog zes op de planning. De bijeenkomsten zijn energiek en hebben interessante uitkomsten. Het is erg motiverend om te merken dat zoveel mensen zich in willen zetten voor een mooie toekomst van
KBO-PCOB. In deze digitale update vindt u de uitkomsten van de eerste zes bijeenkomsten en ander nieuws over KBO-PCOB vernieuwt.

'Blijf je interesseren, dan is het leven waardevoller'

Schrijver en oud-minister Jan Terlouw werkt mee aan KBO-PCOB vernieuwt. In de openingsfilm tijdens de bijeenkomsten van KBO-PCOB vernieuwt komt hij aan het woord. Op onze website ziet u het hele fragment van Terlouw. Hij zegt: "We hebben elkaar nodig, anderen hebben ons nodig, wij hebben anderen nodig." Hij doet ook een oproep: "Blijf actief! Interesseer je in dingen; blijf je interesseren in dingen. Dan is het leven zoveel waardevoller."
Bekijk de video
"We doen ook dingen met nieuwe Nederlanders, niet dat die dan ook lid moeten worden (dat doen ze niet snel), maar gewoon vanwege het contact, de gezelligheid"
- deelnemer bijeenkomst Roermond

Online en offline meepraten
Er zijn ook mensen die niet in de gelegenheid zijn om naar een bijeenkomst te komen. Ook zij zijn van harte uitgenodigd om mee te doen. Dit kan door een bericht in te sturen via de digitale brievenbus of ons te bellen. Vanaf 6 december vindt u ook regelmatig een poll op onze Facebook-pagina waarmee we meningen over uiteenlopende onderwerpen peilen.
Terugblik op de bijeenkomsten
Van iedere bijeenkomst is een aparte samenvatting beschikbaar. U kunt ze hier downloaden:
13 november in Culemborg

14 november in Zwolle
20 november in Roermond
28 november in Amstelveen
7 december in Alkmaar
8 december in Enschede
Bijeenkomst in Ede uitgesteld tot 8 januari
Afgelopen dagen konden we genieten van prachtige sneeuwtaferelen. De situatie op de weg en het spoor was echter minder mooi; het was verraderlijk glad en veel treinen reden niet. Omwille van de veiligheid ging de bijeenkomst in Ede op maandagavond 11 december niet door.
We gaan op maandagavond 8 januari graag alsnog in gesprek met de inwoners van Ede en omgeving. Deelnemers die zich inschreven voor 11 december ontvangen persoonlijk bericht over de nieuwe datum; zij hoeven zich niet opnieuw aan te melden. Heeft u zich nog niet aangemeld voor deze of een andere bijeenkomst? Doe dit dan via onderstaande button.
Meld u aan
"Je kunt lokaal echt het verschil maken als je bij de gemeente dingen voor elkaar krijgt voor senioren"
- deelnemer bijeenkomst Amstelveen

Wat vindt u? Doe mee met de Facebook-poll

Om zoveel mogelijk mensen een stem te geven in het vernieuwingstraject vragen we ook onze Facebook-volgers naar hun mening. We publiceren regelmatig een poll met een dilemma. Deze keer gaat het om de motivatie om je aan te sluiten bij een seniorenvereniging.

De poll van deze week:
Als ik mij aansluit bij een seniorenvereniging is dat omdat ...
A. ik als vrijwilliger van betekenis wil zijn voor een ander
B. mijn belangen dan behartigd worden
Breng uw stem uit
U ontvang deze digitale update over KBO-PCOB vernieuwt omdat u zich hiervoor via onze website heeft aangemeld of omdat u zich heeft aangemeld voor een van de bijeenkomsten van KBO-PCOB vernieuwt. Gedurende de looptijd van KBO-PCOB vernieuwt sturen we u enkele keren een update met nieuws en ontwikkelingen.

Facebook   Twitter

KBO-PCOB.nl